Članci
Kalendar najava
Najave
Novosti
Galerije
Oglasi
Pojmovnik
Dokumenti
Kalendari
Trenutak inspiracije ::
Onaj tko poznaje transcendentalnu prirodu Moje pojave i Mojih djelatnosti po napuštanju tijela više se ne rađa u materijalnom svijetu, već dostiže Moje vrhovno prebivalište.
-- Bhagavad-gita 4.9 --
Članci ::
Članak, objavljeno: Pon, 14.04.08. 04:52
 

BTG - Mantranje bez uvreda

 
Napisao: Njegova Božanska Milost Srila Prabhupada
“Znanost o kongregacijskom mantranju Gospodinovog Imena”
Back To Godhead, 1944
 
 

Iskreni Bhakta koji želi dostići savršenstvo (Siddhi) kroz proces mantranja Gospodinovih Imena mora se suzdržavati od deset vrsta uvreda dolje navodenih iz  “Padmapuranam.” 

(1) Prava i najglavnija uvreda je čin vrijeđanja velikih svetaca koji slave pjevanje Gospodinovih imena kroz svoj život i učenja. Prema običnim moralnim principima nitko ne treba bili vrijeđan zbog toga što služi neki krajnji cilj. Ali ipak, prema težini različitih uvreda, vrijeđanje Svetaca koji su napravili mnogo za propagiranje Gospodinovog imena i Njegove slave mora se smatrati najozbiljnijom od svih uvreda. Oni koji običavaju loše govori o takvim svetim osobama trebaju se smatrati velikim duhovni vređaocima, i takve osobe ne mogu imati pristup transcendentalnom imenu Gospodina. Stoga se trebamo čuvati takvih uvreda.

(2) Druga uvreda je svrstavati Svevišnju Božansku Osobu ili Vishnu Tattwu u kategoriju polubogova čija moć proizlazi iz Svevišnjeg Gospodina. Svevišnji Gospodin je prvi, i nitko mu nije ravan, svi ostali bogovi Njegove su sluge, i ne mogu odvojeno postojati kao Svemogući Bog. Ovi podređeni bogovi u Giti su nazvani“Anya devata” tj. bogovi drugačiji od Mene (Sri Krsne).

Jepyanya devata bhakta jajante shradhyannita Teopi mam eba Kounteya jajantee avidi purbakam

Ovo abidhipurbakam znači previše ili sa uvredama. Svevišnja Božanska Osoba je Sri Krsna i to je potvrđeno u svim spisima, a posebno u Brahma Samhiti ovako:

Iswara parama Krishna sachchitananda vigraha Anadiradi Govinda Sarbakarana karanam.

tj. Sri Krsna je prvobitni Gospodin i izvor svega. On je uzrok svih uzroka. On je Summum Bonum Apsolutni Bog. Postoje mnoge Djelomične Manifestacije Sri Krsne, kao Rama, Nrsimha, Visnu itd. Ali sve te manifestacije su Apsolutna spoznaja. Prema tome nitko nije veći ili jednak od Apsolutnoj Spoznaji. Ova tema je sama po sebi predmet studiranja mnogih transcendentalista, ali bez poznavanja zapletenosti Apsolutnog znanja, oni koji samo misle da su Apsolutna Božanska Osoba i podređeni polubogovi jednaki, ta osoba čini uvrede stopalima Svevišnjeg Gospodina. Podređeni bogovi poput Shive, Brahme, Ganeshe, Surye, Indre, Chandre, Varune, itd., su ili kvalitativne inkarnacije Apsolutnog Božanstva ili Jiva duše kojima je Svevišnja Božanska Osoba dala neku moć. Niti ćemo krivo shvatiti postojanje polubogova, nti ćemo ih smatrati da su jednaki Svevišnjoj Božanskoj Osobi. Oni koji žele dostići savršenstvo na putu mantranja Gospodinovih Imena moraju se suzdržavati od nakupljanja takvih razmišljanja  u duhovnom životu.

(3) Treća uvreda je nepoštivanje Duhovnog Učitelja. Bhakta mora primiti transcendentalno Gospodinovo Ime sa transcendentalnih usana vjerodostojnog duhovnog učitelja koji je stopostotni bhakta Gospodina i ništa više ili manje od toga i onda početi mantrati transcendentalno ime Gospodina kroz stalno ponavljanje. Duhovni učitelj koji odgovara gore spomenutom opisu poznat je kao Guru od kojeg smo ili dobili inicijaciju ili onaj od kojega primamo duhovne instrukcije. Osoba treba imati postojanu vjeru u takvog samospoznatog transcendentalnog duhovnog učitelja. Vjerodostojnosti takvog duhovnog učitelja, mogu samo biti vidljive po njegovim aktivnostima, koje su uvijek jasno odnose na djelovanje i ime Gospodina. Samospoznati duhovni učitelj nikad ne odstupa od zapovjedi Shastra (Vjerodostojnih Knjiga) i uvijek djeluje u praksi kao što propovijeda u teoriji. Oni koji pak izmišljaju duhovne lekcije u svojim plodnim mozgovima, bez da su prošli bilo kakav duhovni trening od strane vjerodostojnog duhovnog učitelja, ne mogu se smatrati duhovnim učiteljima. Nepoštivanje takvog vjerodostojnog duhovnog učitelja i poštovanje pseudo duhovnog učitelja, smatra se trećom uvredom.

(4) Četvrta uvreda je klevetanje standardnih spisa poput Veda, Upanishada, Purana, Brahmasutra, Ramayana, Mahabharata, Gite, ili spisa koji se temelje na načelima spomenutih spisa. U Giti Sam Sri Krsna prihvaća  ‘Brahmasutru ili ‘Vedanta Darshanu’ kao standarde sveg duhovnog znanja.

“Brahmasutrapadaschaiba Hetumatvinischitam”

U duhovnoj zajednici nijedan dio ili Sampradaya ne smatra se vjerodostojnom ako nema vjerodostojno tumačenje Brahmasutre. ( tumačenje Brahmasutre kao djela koje predstavlja  Gospodin Caitanya Mahaprabhu poznato je kao “Govinda Vashya” od Acharya Baladeva Vidyabhusan). Stoga oni koji sami stvore duhovnu “stranku” bez spoznavanja Brahmasutre od strane vjerodostojnog duhovnog učitelja ili je tumače bez pravilnog razumijevanja i filozofije, samo stvaraju uznemirenja u duhovnom nizu bez prave dobrobiti za sebe ili svoje nesretne sljedbenike. Srila Rupa Goswami ovako opisuje takve neautorizirane aktivnosti:

Sruti Smriti Puranadi Pancharatrabidhin bina Aikantiki Harerbhakti utpataiba kalpate.

Pseudo - duhovne aktivnosti koje se ne spominju u  standardnim, vjerodostojnim i prije spomenutim spisima samo su uznemirenja u ime duhovnosti. Osoba koja se bavi Sankirtanom, mora izbjegavati takve uznemirujuće elemente. 

(5) Peta uvreda je krivo smatrati slavljenje Gospodinovog Svetog Imena kao pretjerane činjenice. Ustvari, mantranjem Transcendentalnih Imena Gospodina stječu se sve dobiti, bilo materijalne ili duhovne. Samo je pitanje vremena, koje je potrebno za dobivanje takvih rezultata. Ali oni koje misle da su takvi rezultati, bez dostizanja savršenstva, samo pretjerivanja, čine petu uvredu. Osoba koja radi Sankirtan treba se čuvati takvog krivog tumačenja činjenica.

(6) Šesta uvreda je izmišljati ili smišljati značenja Imena Harija (Gospodina) ili istina danim u spisima. Osoba može direktno shvatit da riječ "Hari" znači Svevišnja Božanska Osoba Koja je Vječno Blaženstvo, Vječno Znanje, Vječni Oblik, ali bez poznavanja svih detalja Gospodinovog oblika itd., Oni koji misle da Hari znači Impersonalni Brahman čine šestu uvredu. Postoje i drugi koje su još manje inteligentni i izmišljaju da riječ “Sri Krsna” znači um(?), da Rama znači zadovoljstvo i slične stvari. Takvi stvaraoci iskrivljenih shvaćanja uglavnom ne prihvaćaju direktna i spontana značenja, nego uvijek pokušavaju nametnuti indirektna shvaćanja za svoju vlastiti kratkotrajni probitak. Oni su također vređaoci i osoba koja izvodi Sankirtan mora ih vrlo pažljivo napustiti.

(7) Sedma uvreda je upuštati se u grješna dijela i poslije računati na snagu mantranja Gospodinovog Imena. Oni koji su stvarno primili Gospodinovo transcendentalno Ime iz transcendentalnih izvora, i oni koju vrlo pažljivo mantranju Gospodinovo Ime izbjegavajući prije navedene uvrede, po prirodi se normalno ne mogu upuštati u grješna dijela. Ali zbog onih koji se namjerno upuštaju u grješna dijela znajući da su uvijek sa Gospodinom - najveći su vrijeđaoci, i njihovi napori da  ponište grijehe koje su počinili tijekom dana, mantrajući noću, nipošto se ne mogu smatrati Sankirtanom. Osoba se uvijek treba čuvati takvih pseudo-spiritualnih djelovanja zbog svog vlastitog dobra i dobra svojih sljedbenika. Ova vrsta uvrede se može smatrati kao čin lijevanja vode na goruću vatru. Lijevanje vode i gorenje vatre ne idu zajedno.

(8) Osma uvreda je izjednačavati dobra dijela sa mantranjem transcendentalnog Gospodinovog Imena. Pokore, strogosti, meditacija, meditacija, post,medotizam, moralnost ili takva dobrobiti koje vode osobu u više stupnjeve života ne mogu se izjednačavati sa  Sri Krsna Sankirtanom. Oni koji to čine također vrijeđaju stopala transcendentalnog Imena. Rezultati svih prije spomenutih dobrih dijela su na kraju krajeva materijalni jer mogu samo ponuditi za uzvrat materijalni napredak, i stoga su ograničeni vremenom i prostorom. Ali Gospodinovo transcendentalno Ime i Sam Gospodin su ne-različiti. I takve realizacije Apsolutne Istine ne mogu se usporediti sa relativnom dobrotom. Osoba koja provodi Sankirtan mora se čuvati da ne počini osmu uvredu.

(9) Deveta uvreda je propovijedati i savjetovati o transcendentalnoj prirodi Gospodinovog Imena osobi koja je po prirodi ateistička, svjetovnim moralistima, i ovisnima o procesu uzdizanja. Ako osoba nije pročistila svoje srce od takvih kontaminacija, teško će poželjeti prihvatiti Gospodinovo transcendentalno Ime.

Postoji mnogi profesionalni duhovni učitelji čiji je posao prodavanje transcendentalnog Imena Gospodina, i ti trgovci ga uglavnom prodaju osobama koju su nedostojne. Takve poslovne razmjene temeljene na sagledavanjima  koje se odvijaju između duhovnog učitelja i takozvanog učenika,  nesumnjivo su velike uvrede. Studenti Sankirtan moraju se suzdržavati od društva takvih pseudo-spiritualista da bi postigli uspjeh u Sankirtanu.

(10) Deseta i zadnja, ali ne i najmanja uvreda lotosovim stopalima transcendentalnog Gospodinovog Imena je da postanemo nepažljivi prema gore navedenim uvredama ili ne počnemo mantrati Gospodinovog Imena iako smo čuli sve slave tog procesa.

Ozbiljni student Sankirtana može se riješiti gore navedenih uvreda ako to želi, poznavajući dobro različite vrste uvreda i suzdržavajući se od njih koristeći sve moguće mjere opreza. To se može lako postići konstantnim mantranjem Gospodinovog Imena, i za  takvu osobu koja postojano mantra Gospodinovo Ime, ne postoji mogućnost činjenja takvih uvreda.

U zaključku možemo dodati da bez kulture ništa se ne može dovesti do savršenstva. Kultura znanosti Sankirtan je Sam Sri Krsna, ne razlikuju se jedno od drugog. Samo su u svjetovnim stvarima cilj i sredstvo različiti. Ali u transcendenciji su i sredstvo i cilj nerazličiti jedno od drugog. U početnom stadiju, za mantranje Gospodinovog Imena, postoji mnogo prilika za činjenje gore spomenutih uvreda, ali zbog toga ne bi trebali biti ni najmanje obeshrabreni. Uvijek bi se trebali sjećati da su početni stadij i stadij savršenstva u Sankirtanu isti Sankirtan. Razlike između ta dva stadija su samo u realizaciji, odnosno samo u njezinom nedostatku.

Bhaktivedanta Book Trust. HDG A.C. Bhaktivedanta Swami Srila Prabhupada.

Preveo: bh. Jurica

 
Najnovije
Oglasi
Aktualno
Galerije
Komentari
Prijava ::
Vaišnavski kalendar
Ankete ::
Kada ste zadnji puta naučili napamet novi stih iz šastra?
(34 glasa)
Ovih dana
Nedavno
Odavno
Odavno, i ne sjećate se
Nikada
     
Društvene mreže ::
Slijedi portal.iskcon.hr na Twitter-u
Statistika posjeta ::
Trenutačno su 264 posjetitelja online
 
 
Ova stranica pogledana je 2018 puta.
 
Sponzori ::
ISKCON official ::
Vanjski linkovi ::