Članci
Kalendar najava
Najave
Novosti
Galerije
Oglasi
Pojmovnik
Dokumenti
Kalendari
Trenutak inspiracije ::
Sve što radiš, sve što jedeš, sve što nudiš ili daješ i sve strogosti koje vršiš - o Kuntin sine, ponudi Meni.
-- Bhagavad-gita 9.27 --
Članci ::
Članak, objavljeno: Čet, 24.07.08. 13:28
 

Dandavats - Budite zdravi, sretni i sveti - i na spavanje prije 22 h

 
Napisao HH Mahanidhi Swami
Preveo: bh. Jurica
 
 

Ovaj kratki esej, temeljen na znanstvenom istraživanju, prezentiran je ovdje s namjerom da pomogne aspirirajućim bhaktama Krsne prepoznati potrebu da legnu rano navečer (najkasnije do 22.00h) i da se ustanu u 4 ujutro, svakog jutra sa ciljem da mantraju mahamantru i tako dostignu savršenstvo ljudskog života.

Posebno se zahvaljujem Kirti Mataji za njezino I-net istraživanje teme spavanja i što je pružila ispisane znanstvene izvještaje i zaključke koje čine osnovu ovog članka. Nakon što su izvršili stotine eksperimenata o spavanju i zdravlju, vodeći svjetski znanstvenici su otkrili da za održavanje optimalnog zdravlja osoba bi trebala ići spavati rano i ustati se prije izlaska sunca. Najbolji sati za odmaranje vašeg tijela su između 22h i 6 ujutro, odlazak u krevet u 23:00, 00:00 ili 01:00 ujutro  je vrlo štetno za ljudsko zdravlje i direktan je uzrok mnogih modernih “bolesti ubojica” poput bolesti srca i raka.

Priroda djeluje i kreće se po preciznim ritmičkim krugovima, koji se nalaze pod utjecajem zemljine rotacije, sunca i mjeseca. Svakog dana sunce se diže i spušta, sezone se mijenjaju, mjesec se uspinje i pada, i oceanske plime se uzdižu i padaju. Funkcije spavanja i budnosti su dio tog ritma. U Prirodi, nalazimo da su životinje i biljke budne i spavaju u skladu sa tim ritmom. Ljudska bića također imaju prirodan ritam.

Naša ljudska tijela, kao i Majka Priroda, funkcioniraju prema prirodnim krugovima, tijelesni ritam obično nazvan unutarnji sat tijela ili biološki sat. Poremećenja prirodnih funkcija našeg biološkog sata izvan nepravilnim navikama i nepravilnim spavanjem izazivaju mnoga različita oboljenja.

Kad su naša tijela izvan ravnoteže i ne funkcioniraju u harmoniji sa prirodom, ništa nam ne djeluje normalno. To je zato što hormoni, kemikalije i neurotransmiteri koji određuju naše nivoe energije, vitalnosti i kako se osjećamo, spavamo i jedemo nisu sinkronizirani. Drugim riječima, mi smo neuravnoteženi i nismo u skladu sa našim biološkim satom i hodamo nasuprot prirodne harmonije koje je uspostavila majka priroda.

Prije raširene upotrebe struje, kao što se vidjelo u Indijskim selima prije 50 godina, ljudi su odlazili u krevet odmah nakon zalaska sunca, kao što rade i mnoge životinje, i što je priroda namijenila ljudima. Najbolji sata spavanja za vaše tijelo su između 22h i 6 ujutro.

To je vrijeme u kojem je vaše tijelo programirano da radi (vidi dolje)prema putanji sunca i 24-satnim prirodnim kruženjem vašeg unutarnjeg tijelesnog sata - i to je izvan vaše kontrole. Tijekom toga vremena (22h - 6h ujutro) ljudsko je tijelo predodređeno da bude u stanju odmora, popravaka i detoksikacije (izbacivanje suvišnih proizvoda i otrova) i obnove.

Naša tijela su proizvodi Majke Prirode. Ako djelujemo budalasto i idemo nasuprot prirodnog reda i dizajna našeg tijela, platit ćemo cijenu u različitim bolestima i problemima. Npr., ako je vaše tijelo preopterećeno probavljanjem teškog obroka ili ste budni kasno (nakon 10h navečer) radeći, igrajući se, gledajući tv ili kompjuter, vaša vitalna energija je fokusirana tamo i nije dostupna za postupak odmora i obnove.

Biološki sat i vaši unutarnji organi: Glavni unutarnji organi vašeg tijela rade po “Vremenskom rasporedu”. Znati kako vaše tijelo radi može vam pomoći da regulirate svoj raspored da bi dostigli optimalni nivo zdravlja i dobrog stanja.

21.00h - 22.00 h u to vrijeme vaše tijelo eliminira toksične kemikalije iz imunološkog sustava (limfni čvorovi). Najbolje je čvrsto zaspati između 21.00h i 22.00h da bi tijelo pravilno izvršilo te vitalne funkcije

22.00h - 01.00h u to vrijeme vaša jetra eliminira otrove i regenerira se.

00.00h - 04.00h u to vrijeme vaša koštana srž stvara krv.

00.01h - 03.00h u to vrijeme žučni mjehur eliminira toksine i obnavlja se.

03.00h-05.00h u to vrijeme pluća eliminiraju toksine i obnavljaju se.

05.00h - 07.00h u to vrijeme debelo crijevo eliminira toksine i obnavlja se. To je također pravilno vrijeme da ih se isprazni.

07.00h - 09.00h U ovo vrijeme vitamini, minerali, hranjive tvari se upijaju u probavnom traktu. Definitivno bi trebali pojesti doručak u to vrijeme. Svjetski znanstvenici su zaključili da bi svatko trebao otići u krevet rano (čvrsto zaspati  do 22.00h) da bi postigao Kvalitetno Spavanje, koje osigurava pravilno fizičko obnavljanje.

Kada surađujete sa svojim unutarnjim biološkim satom i dopustite Prirodi da djeluje, osjećate se osvježeni, živahni, i puni energije kada se probudite (u 04.00h, naravno!).

Odlazak u krevet prije 22.00 nužan je da bi se tijelo održalo u harmoniji s Prirodom i da bi ostali zdravi, veseli i sveti. Svijetski znanstvenici su zaključili da obična ljudska osoba treba 8 sati spavanja na dan, koje najlakšu postižu između 22.00h-06.00h.

Kada slijedite duhovni put, jedući sattvik vegetarijanski Krsna prasadam, vaše tijelo postaje posvećeno. I mantrajući Hare Krsna Mahamantra i uključujući se u devociju prema Krsni, vaš um postaje pročišćen, umiren i opušten.

Iako većina ljudi treba 8 sati dnevnog spavanja, Krsnini bhakte trebaju samo 6 sati dnevnog odmora da bi održali idealno zdravlje jer njihove duhovne aktivnosti stvaraju veliki fizički i mentalni mir, čistoću i unutarnju harmoniju.

Osim toga, svi iskreni bhakte žele slijediti učenje spisa i svetaca poput Njegove Božanske Milosti Srila Prabhupada, koji je rekao: “U ovom pokretu svjesnosti Krsne, zahtijevamo da se svi dignu rano ujutro u 04.00 sata.”

Netko može misliti da se dio “u pokretu svjesnosti Krsne” odnosi na samo na ISKCON hramove i bhakte koje žive unutra, i da se to ne odnosi na one koje žive izvan njih u svojim stanovima i kućama. To je netočno! Zapravo, Srila Prabhupada govori da: “Svi se trebaju dignuti rano ujutro u 04.00h.”

Drugima riječima, ako ste svjesni, živi i ozbiljni u namjeri napredovanja prema Krsni, i dostizanju čiste ljubavi prema Bogu, onda ste, bez obzira gdje živite, u pokretu svjesnosti Krsne. Aspirirajući bhakte i inicirane bhakte bi se trebali sjećati da je ustajanje u 4 ujutro i mantranje Hare Krsna Mahamantre između 4h i 7 sati ujutro apsolutni uvjet. Svi moraju slijediti ovo zlatno pravilo da bi bili mentalno sretni i lijepo napredovali u duhovnom životu.

Činjenica je - rano u krevet i rano ustajanje čine osobu zdravom, imućnom i mudrom. Naravno da bi se digli u 4 ujutro ili prije morate otići ranije spavati. Vježba stvara savršenstvo.

Morate iskreno probati promijeniti svoj raspored i djelovati prema cilju lijeganja u 22h i ustajanja u 4 ujutro. Nadamo se da će ovaj kratki esej pomoći bhaktama shvatiti ekstremnu važnost ranog spavanja i ranog ustajanja sa svrhom da ostvare puni potencijal ovoga rijetkoga i vrijednoga ljudskoga oblika života. Naša iskrena želja je da svatko od vas živi dugačak i zdrav život  pun radosti svjesnosti Krsne, i dostigne krajnje savršenstvo služenja sa ljubavlju Radhe Govinde u šumarcima Vrindavana.

Znastveni savjeti za dobar odmor

1. Mrak kao u špilji ili pećini. Spavača soba bi trebala biti mračna kao u rogu, tako da čak ni ne možete vidjeti svoju ruku ispred lica, što znači , nema jakih svjetla, svjetla na satu ili svjetla koja dolaze iz prozora. Zašto? Kada spavamo u totalnoj tami, ljudski mozak proizvodi hormon zvan melatonin. Melatonin je važan antioksdinant koji štiti našu DNA strukturu i sprečava rak. Testovi dokazuju da čak i mala količina svijetla koja padne na kožu odmah sprečava proizvodnju melatonina. Stoga znanstvenici kažu da nikad ne palite svjetlo kada se ustanete da odete na wc. I kao što svi znaju, crno (Syama) je lijepo!

2. Dnevno izlazite vani i “upijte” prirodno svjetlo sunca. To pomaže reguliranju vašeg biološkog sata i povećava proizvodnju melatonina, koje potpomaže stvarati vrlo uravnotežene obrasce spavanje.

3. Vježbanje svaki dan. Bar trideset minuta svaki dan će pomoći poboljšati kvalitetu vašeg sna.

4. Izbjegavajte jaka svjetla. Osoba bi trebala izbjegavati imati upaljena jaka svjetla unutar kuće prije odlaska na spavanje. U to vrijeme, jarko svijetlo koje udara u oči poremećuje bioritam hipofize i sprečava proizvodnju melatonina.

5. Topli tuš prije kreveta: Opušta tijelo i pomaže da brže zaspite.

6. Na spavanje što je prije moguće: trebali bi biti u krevetu i čvrsto spavati već oko 22.00h.

7. Nosite čarape u krevet.

8. U spavaćoj sobi ne bi trebalo biti nikakvih električnih uređaja. Nemojte držati Tv, kompjuter ili bilo koji drugi električni uređaj u svojoj spavaćoj sobi jer oni stvaraju elektro magnetsko polje koje kvari kvalitetu vašeg sna.

9. Svježi zrak: Otvorite prozor bar malo tako da dobijete kruženje svježeg zraka dok spavate.

10. Izbjegavajte tekućine. Nemojte piti nikakve tekućine bar dva sata prije spavanja.

11. Regulirani san. Ustajte se i odlazite na spavanje u isto vrijem svaki dan. Ako ste ostali do  kasno budni, ipak se ustanite u vaše uobičajeno vrijeme, i malo prilegnite preko dana.

12. Spavanje tijekom dana. Ako osoba treba malo prilegnuti tijekom dana, to ne bi trebalo biti duže od jednog sata potrebnog za optimalno obnavljanje, odmor i oporavak.Ako spavate duže, to će omesti kvalitetu vašeg noćnog sna.

13. Izbjegavajte buku. Jer ometa san.

14. Boca sa toplom vodom. Da bi se opustili od napetosti i zebnji, stavite boce tople vode između vašeg pupka i donjeg dijela prsnog koša.

15. Izmasirajte si glavu: Da bi se opustili prije spavanja.

16. Mazanje nogu: Namažite stopala gheejem ili sezamovim uljem i unaprijedite si umirujući san.

17. Čitajte sastre: Svi znaju da je čitanje Srimad-Bhagavatma i mantranje Hare Krsna mantre zagarantirana metoda uspavljivanja!!

 
Najnovije
Oglasi
Aktualno
Galerije
Komentari
Prijava ::
Vaišnavski kalendar
Ankete ::
Kada ste zadnji puta naučili napamet novi stih iz šastra?
(31 glas)
Ovih dana
Nedavno
Odavno
Odavno, i ne sjećate se
Nikada
     
Društvene mreže ::
Slijedi portal.iskcon.hr na Twitter-u
Statistika posjeta ::
Trenutačno je 28 posjetitelja online
 
Vi ste 94. posjetitelj danas i 6791. posjetitelj u posljednjih 30 dana (unique visitors).
 
Ova stranica pogledana je 600 puta.
 
Sponzori ::
ISKCON official ::
Vanjski linkovi ::