Pojmovnik
Kalendar najava
Najave
Novosti
Članci
Galerije
Oglasi
Dokumenti
Kalendari
Trenutak inspiracije ::
Nikome ne zavidim, niti sam prema ikome pristran. Jednak sam prema svima, ali onaj tko Me služi sa predanošću utemeljen je u Meni, Moj je prijatelj, i Ja sam njegov prijatelj.
-- Bhagavad-gita 9.29 --
Pojmovnik ::
 

Baladeva Vidyabhusana    Baladeva Vidyābhūṣaṇa

 
Istaknuti učeni acarya u Gaudiya-vaisnavskoj sampradaji. Podučavao ga je Srila Visvanatha Cakravarti, pod čijim je vodstvom u prvim desetljećima osamnaestog stoljeća sastavio Sri Govinda-bhasyu, Gaudiya komentar na Vedanta-sutru.
 
 

Srila Baladeva Vidyabhusana bio je izuzetno odvojen, čisti bhakta koji nije imao ni tračak želje za imenom i slavom. Sastavio je mnogu literaturu za dobrobit čovječanstva. Međutim, nikada nije spomenuo svoje mjesto rođenja niti svoju obiteljsku lozu, tako da se za detalje ne zna zasigurno.

Povjesničari procjenjuju da je rođen negdje u osamnaestom stoljeću, najvjerojatnije u Orissi (moguće blizu Remune).

U jako ranom dobu završio je svoje studije gramatike, poezije, retorike i logike, a zatim je pošao na hodočašće. Tokom toga vremena družio se  sa Tattvavadijima Madhvacaryine škole u Južnoj Indiji te je tako postao upoznat sa učenjima Sri Madhvacarye. Postao je moćni propovjednik ove filozofije diljem Indije.

Tijekom putovanja opet se našao u Utkaladesi (Orissi) i susreo se sa Sri Radha-Damodara Devom, praučenikom Sri Rasikananada Deve, sa kojim je diskutirao o filozofiji. Sri Radha-Damodara Deva objasnio mu je zaključke filozofije Gaudiya Vaisnava kako ih je propovijedao Sri Gaurasundara i zamolio ga da razmisli o bezgraničnoj milosti Sri Caitanya Mahaprabhua.

Ovi razgovori ušli su mu u srce i u njemu probudili božansku ljubav. Tako je, nakon nekoliko dana bio iniciran u Radha-Krsna mantru te je počeo proučavati Sat sandarbhu Sri Jive Gosvamija.

U vrlo kratkom vremenu je postao veliki ekspert Gaudiya Vaisnava filozofije. Sa dopuštenjem i blagoslovima duhovnog učitelja, preselio se u Sri Vrndavana Dhamu da dublje prouči ova učenja pod vodstvom Sri Visvanatha Cakravarti Thakurija. Sri Visvanatha Cakravarti bio je izuzetno zadovoljan vidjevši poniznu i blagu prirodu i odvojenost, kao i duboku upućenost u Vede, koji su karakterizirali Baladevu. Pažljivo ga je uputio u acintya-bhedabheda-tattvu. Baladeva je potpuno prihvatio Gaudiya Vaisnavsku filozofiju i počeo ju je propovijedati sa velikim žarom.

U to vrijeme, pripadnici Sri sampradaye su počeli prosvjedovati na dvoru kralja Jaipura. Žalili su se da pošto Gaudiya Vaisnave nemaju komentar na Vedanta-sutru, nisu kvalificirani da obožavaju Božanstvo i da stoga obožavanje treba biti preneseno na Sri sampradayu. Također su iznijeli žalbu na obožavanje Srimati Radharani zajedno sa Sri Sri Govinda-Gopinathom, kao metodu neodobrenu u sastrama.

Kralj, Sadacari Raja, bio je iniciran u Gaudiya sampradayi. Stoga je potajno poslao poruku bhaktama u Vrndavanu, obavještavajući ih što se zbiva. Ali je u isto vrijeme bio obavezan ukloniti Srimati Radharani sa oltara, kao i suspendirati Gaudiya Vaisnava pujarije od učestvovanja u obožavanju Božanstva.

U to je vrijeme Sri Visvanatha Cakravartipada bio jako star, te za njega nije bilo moguće da otputuje u Jaipur. U njegovo ime je poslao svoga učenika, Sri Baladevu, koji je bio potpuno upoznat sa sastrama te je stoga mogao kompetentno odgovoriti izazovu.

Na velikom je skupu predstavio tako moćne argumente da mu sljedbenici Ramanuje nisu mogli odgovoriti na njih. Dalje im je objasnio, “Začetnik Gaudiya Vaisnava sampradaye, Sri Caitanya Mahaprabhu, prihvatio je Sri Bhagavata Puranu kao prirodni komentar na Vedanta-sutru, kao što ju je sastavio Sri Vyasadeva Sam. To je dokazano u Sat sandarbhi.”

Učenjaci koji su sudjelovali u tom skupu nisu, međutim, htjeli prihvatiti ništa osim direktnog komentara na Vedantu. Nemajući drugog izbora, Baladeva im je obećao dostaviti jedan.

Osjećajući veliku žalost, Sri Baladeva je došao u hram Sri Govindajij, i nakon odavanja poštovanja, obavijestio Sri Govindu o svemu što se dogodilo.

Te mu se noći u snu pojavio Gospodin i naredio mu da napiše komentar na Vedanta-sutru. “Ja ću ti diktirati što da napišeš i stoga nitko neće moći ne prihvatiti tvoj komentar.”

Vidjevši tako prekrasan san, Baladeva je potpuno živnuo i osjetio je kako mu u srce ulazi nova snaga. Tako je počeo pisati, i za nekoliko dana je završio komentar pod naslovom “Sri Govinda Bhasya”.

“Neka On, koji je bio toliko milostivo i velikodušno ljubazan prema meni, da mi je pokazao naklonost pokazavši mi se u snu i dajući mi naredbu da zapišem Njegove vlastite komentare, koje će On sastaviti, i koji su dostigli toliko slavu u učenim krugovima da sam dobio titulu Vidyabhusana; neka taj dragi prijatelj Śrimati Radharani, kojoj je On draži od njezinog vlastitog života, bude slavljen. Neka taj Sri Govinda bude slavljen.”

Noseći komentar sa sobom, Sri Baladeva se vratio na skup Ramanandi učenjaka. Pročitavši komentar, bili su bez riječi. Tako je pobjeda Gaudiya sampradaye bila razglašena nadaleko, i kralj, kao i drugi bhakte, počeo je plutati u oceanu blaženstva. Učenjaci su tada Sri Baladevi dali titulu Vidyabhusana.

Taj skup se desio 1628 godine Sakabde, u Golti, blizu današnjeg Jaipura.

Baladeva Vidyabhusana je instalirao Božanstvo Vijaya Gopale u Golta Mandiru, ali gdje je to Božanstvo danas, ne zna se. Od toga dana je kralj Jaipura donio zakon da će se arati Sri Govinde prvi održati, a tada će drugi hramovi moći napraviti svoj arati.

Prihvaćajući poraz, Ramanandi učenjaci su izrazili svoju želju da prihvate inicijaciju od Sri Baladeve Vidyabhusane. Međutim, on je odbio njihov zahtjev, objašnjavajući da je od četiri  autorizirane sampradaye, njihova Sri samopradaya jako cijenjena i prvi predstavnik dasya-bhakti (devocije u služenju). Ako postoji ikakav uzrok gubitka respekta prema sampradayi, to bi mogla biti uvreda.

Vračajući se iz Jaipura u Vrndavana, Sri Baladeva predstavio je priznanje za pobjedu  Srila Visvanatha Cakravarti Thakuru, i ispričao mu sve što se desilo. Svi bhakte su bili u velikoj ekstazi kada su primili ovu vijest, a Cakravarti svom je učeniku dao pune blagoslove. U to je vrijeme Sri Baladeva Vidyabhusana počeo pisati svoje komentare na Sat sandarbhu Sri Jive Gosvamija.

Sri Jayu i Sri Vijaya Govindu, koji su prebivali u Gokulananda Mandiru, obožavao je sam Srila Baladeva Vidyabhusana. Prema mišljenju nekih bhakta, Božanstva Syamananda Prabhua, Sri Sri Radha-Syamasundara, instalirao je Baladeva Vidyabhusana.

Nakon što je Visvanataha Cakravarti Thakura završio svoje zabave u ovom svijetu, Sri Baladeva Vidyabhusana posto je slijedeći acarya u Gaudiya Vaisnava sampradayi.

Na kraju Vedanta syamantake, Sri Baladeva Vidyabhusana odaje priznanje svome duhovnom učitelju:

“Ovdje u Vrndavanu poslao me jedan brahmana guru, Sri Radha-Damodara Deva, da predstavim djelo pod imenom Vedanta syamantaka, sastavljeno njegovom milošću za zadovoljstvo Srimati Radharani.”

Srila Baladeva Vidyabhusana kasnije je postao poznat kao Sri Govinda dasa. Imao je dva poznata učenika, Sri Vidya dasu i Sri Nandan Misru.

 
Najnovije
Oglasi
Aktualno
Galerije
Komentari
Prijava ::
Vaišnavski kalendar
Ankete ::
Kada ste zadnji puta naučili napamet novi stih iz šastra?
(34 glasa)
Ovih dana
Nedavno
Odavno
Odavno, i ne sjećate se
Nikada
     
Društvene mreže ::
Slijedi portal.iskcon.hr na Twitter-u
Statistika posjeta ::
Trenutačno je 95 posjetitelja online
 
 
Ova stranica pogledana je 3000 puta.
 
Sponzori ::
ISKCON official ::
Vanjski linkovi ::