Pojmovnik
Kalendar najava
Najave
Novosti
Članci
Galerije
Oglasi
Dokumenti
Kalendari
Trenutak inspiracije ::
Tako sam ovaj najuzvišeniji nauk prenio lancem učeničkog naslijeđa i sveti su ga kraljevi shvatili na ovaj način. No s vremenom je učeničko naslijeđe bilo prekinuto i zato se čini da je znanje u svom izvornom obliku prekinuto.
-- Bhagavad-gita 4.2 --
Pojmovnik ::
 

Gadadhara Pandita Goswami   Gadādhara Paṇḍita Gosvāmī

 
Bliski pratilac Gospodina Caitanye.
 
 

 

Za vrijeme svojeg djetinjstva Gospodin Gadadhar konstantno se družio s Mahaprabhuom. Gadadharov otac zvao se Sri Madhva Misra a majka se zvala Sri Ratnavati-devi. Živjeli su jako blizu kuće Sri Jagannathe Misre u Mayapuru. Ratnavati-devi smatrala je Saci-devi svojom sestrom i stalno ju je običavala posjećivati.

Tijekom njihova djetinjstva, Sri Gaura Hari i Gadadhara zajedno su provodili vrijeme igrajući se, nekad u kući Mahaprabhua a nekad u kući Gadadhare. Kasnije su zajedno studirali u istoj školi. Gadadhara je bio nekoliko godina mlađi nego Nimai. Nimai nije mogao provesti niti minute bez Gadadhare niti je Gadadhara mogao biti razdvojen od Nimaia.

U Gaura-ganoddesa-dipiki, opisano je da ta osoba koja je u Vraji bila kći Sri Vrsabhanu Raje, zvana Srimati Radharani, danas se slavi kao Sri Gadadhara Pandita.

Sri Vasudeva Ghosa Thakura napisao je:

"Gospodin Gaurasundara, koji je iznad utjecaja svetog pisma, iznad cijelog Brahmana, pa čak i iznad Veda, nikada ne može biti spoznat od strane ateista koji ima inteligenciju glupana. Gospodin Nityananda je u Svojem vječitom Jastvu. Gospodin Caitanya je sam Gospodin Govinda a Pandita Gadadhara je nitko drugi do Sri Radha. Božanski par, koji je prisutan u Sri Caitanyi, bogatstvo je rasa. Advaita Acarya (Sadasiva) molio je za Svoje potomstvo.

Vasudeva Ghosa pjeva o ljepoti ovog Božanskog para – Sri Gaura-Gadadhara –čijem obožavanju je on bio potpuno pokoren. On se moli da mu se pruži želja za služenjem Božanskog para život za životom."

U Sri Caitanya-caritamriti također nalazimo: "Emocije i izražavanje Pandite Gadadhara nije moguće opisati. Drugo ime Gospodina Gaurange je 'Gospodin života Gadadhare.' Tko može razumjeti kakva mu je milost darovana? Njihove slave pjevaju svi kao Gadai-Gauranga."

Gadadhara je bio od svojeg najranijeg djetinjstva jako vedar, strpljiv, smiren, tih, naklonjen samoći te jako povučen. Nimai Pandit je tijekom vremena svoje prijevremene mladosti znao logički ispitivati svoje studentske kolege beznačajna, pogrešna pitanja. Gadadhara međutim, nije bio tako specijalno naklonjen u to vrijeme, te je znao ponekad ostati na određenoj udaljenosti od svog prijatelja Nimaia. No Nimai mu ne bi dopuštao da se udalji. Rekao bi mu – "Gadadhara! U vrlo bliskoj budućnosti Ja ću postati tako dobar Vaišnava da će Gospodin Brahma i Gospodin Siva osobno doći na Moja vrata."

Gospodin Gadadhara Pandita imao je velikog utjecaja prema Mukundi datti. Kad god bi neki Vaišnava posjetio Navadwipu, Mukunda bi obavijestio Gadadharu i zatim bi oboje krenuli obavljati daršan. Jednom je Pundarika Vidyanidhi došao iz Cattagrama u Navadwipu i Mukunda je pozvao Gadadhara da pođe s njim posjetiti ga. Gadadhara je bio veoma uzbuđen što će upoznati takvog Vaišnavu i tako su njih dvojica veselo govorili o prednostima održavanja sadhu-sange sa slavnim Pundarika Vidyanidhom.

Međutim, kada je Gadadhara vidio da je Pundarika Vidyanidhi odjeven kao bogati materijalist, te se i ponaša u skladu s tim, izgubio je svaku naklonost koju je osjećao čak i prije nego je i pričao sa njim. Gadadhara je mislio: Kako Vaišnava može tako izgledati i kako se može ponašati kao da je toliko ovisan o čulnom uživanju?"

Međutim, Mukunda je znao pravi karakter Pundarike Vidyanidha, i isto je tako mogao osjetiti sumnje u mislima Gadadhare Pandita. Zato je počeo recitirati neke stihove iz Srimad Bhagavatama i to vrlo umiljatim glasom. Kada je Pundarika Vidyanidhi čuo njegovu predivnu recitaciju tih stihova, u napadu ekstaze počeo je plakati dozivajući, "Krišna, Krišna", te se konačno onesvijestio i pao na pod. (Chaitanya Bhagavat. Madhylila 7.78-79).

Vidjevši to, Gadadhara se u mislima jako pokajao. Mislio je: "Zato što sam u neznanju smatrao da je ova vrlo napredna duša obični materijalista, kakvu sam samo uvredu počinio! Kako bih mogao biti pošteđen reakcije zbog ove uvrede, Ja mislim da je jedini izlaz da od njega prihvatim inicijaciju."

Svoju je ponudu Gadadhara Pandita podnio Mukundi, koji ju je predložio Pundariki Vidyanindhiju s potpunim objašnjenjem panditinih visokih kvalifikacija. "Čuvši ovu ponudu, Pundarika je postao vrlo radostan. 'Sudbina mi je darovala predivan dragulj; naravno da ću ga prihvatiti. Ne trebaš imati nikakvih sumnji u vezi s tim. Rezultat je mnogih prošlih života u dobroj sreći da osoba dobije učenika poput ovog.'"
                                        (Chaitanya Bhagavata Madhya-lila 7.117-118).

Na povoljan dan, Sri Gadadhara Pandita primio je božansku mantru od Pundarike Vidyanidhija.

Prilikom odlaska u Gaya Dham, Sri Caitanya Mahaprabhu prvi put je počeo manifestirati Krišna-premu. Tamo je ostavio svoju prošlost primivši utočište Sri Isvare Puria. Nakon povratka svojoj kući počeo je s novim životom.

Dan i noć plovio je oceanom Krišnine ljubavi. Kad je Gadadhara vidio Gospodina oblivenog suzama u ljubavi za Krišnom, počeo je i on plakati u zanesen ljubavlju. Od tog trenutka, Gadadhara Pandita uvijek je bio na strani Mahaprabhua.

Jednog dana Sri Gadadhara donio je neke metalne zdjele Sri Gaurangi, koji ga je, obliven emocijama upitao, "Gadadhara! Gdje je onaj prekrasni crni dječak Koji je odjeven u žutu odjeću?" Nakon što je postavio pitanje, počeo je plakati.

Gadadhara nije mogao odmah naći odgovor. Konačno mu je s poštovanjem nagovijestio, "On se nalazi u tvom srcu." Čuvši to, Mahaprabhu je počeo noktima grebati po svojim prsima, no Gadadhara je brzo zgrabio njegove ruke. Prabhu mu reče, "Gadadhara! Pusti moje ruke. Ne mogu više ostati niti časak bez da vidim Krišnu."

Gadadhara mu odgovori, "Pokušaj se malo strpiti i smiriti. Krišna će doći za koju minutu." Čuvši to, Mahaprabhu se donekle smirio.

Čuvši sve to iz daljine, Sacimata je žurno potrčala k njima. Vrlo zadovoljna s Gadadharom, izjavila je, "Iako je On samo dječak, On je vrlo inteligentan. Ja se bojim ići ispred mog sina kada je u ovakvom raspoloženju. No Gadadhara ju je vrlo mudro smirio."

"Sacimata je rekla Gadadharu, 'Gadadhara! Molim te da uvijek budeš uz Nimaia. Ako budeš uvijek sa Njim ja se neću trebati brinuti za njega."

Jednog dana, Sri Gadadhara, čuvši da će Mahaprabhu govoriti Krsna-kathu u kući Bramacarija Suklambare, otiđe i sjedne unutra. U međuvremenu, Mahaprabhu je došao, no ostao je na verandi i tamo je počeo pričati o Krsni bhaktama u publici; Gadadhara Prabhu je slušao iz kuće. Ubrzo je Mahaprabhu postao kompletno utopljen u ekstazi Krsna-preme, koja se brzo širila kroz grupu bakta. Još su neko vrijeme zajedno nastavili kušati zrelu Krsninu ljubav i onda su došli k sebi. Gadadhara se međutim nije mogao obuzdati u svojoj ekstazi. Poklonjene glave, nastavio je jako glasno plakati. Čuvši njegovo sažaljivo jecanje, Mahaprabhu je upitao, "Tko to plaće tamo u sobi?" Bramacari Suklambara mu odgovori, "Tvoj Gadadhara."

Mahaprabhu uzviknu, "Gadadhara! Ti si toliko pobožan i čestit. Od tvog samog djetinjstva toliko si predan Krsni. Moj život je bio potraćen. Obzirom na moja prošla grešna djela Ja ne mogu dobiti društvo Gospodina svog života, Sri Krsne."

Rekavši to Prabhu zagrli Gadadharu s velikom ljubavlju......

....... Kada je Mahaprabhu započeo svoje zabave u Navadvipi, Gadadhara mu je bio glavno društvo. Radha i Krsna iz Vraje sad su se zabavljali na obali Gange kao Gadai-Gauranga, a Njegovi prijatelji pastiri iz Vraje pomagali su mu u Njegovim proslavama kirtane.

Dan nakon lutanja kroz grad Navadwipa, Mahaprabhu je došao u šumu i tamo se smjestio. Zatim se počeo sjećati svojih zabava u Vraji. Mukunda je počeo pjevati purva-vag (udvaranje) pjesme vrlo umiljatim glasom dok je Gadadhara skupljao neko cvijeće iz te šume te nakon što je ispleo vijenac stavio ga je Prabhuu oko vrata. Ranije, kao što je Sri Radha običavala ukrašavati Sri Krsnu, na taj isti način Gadadhara je počeo odijevati Prabhua. Neki su pjevali predivne pjesme, dok su drugi počeli plesati na vrlo dražestan način. Tada je Sri Gaurasundara odveo Gadadharu na Svoju stranu smjestivši se ispod jednog drva, dok je Adwaita Acarya počeo nuditi arati. Nityananda je sjeo Prabhuu sa desne strane a Srivasa Pandita je počeo ukrašavati sve okupljene vijencima cvijeća. Narahari je hladio taj Božanski par camarom napravljenom od dlake s repa šumskih krava. Suklambar ih je sve ukrasio pastom od sandalovine dok je Murari Gupta recitirao premdhvani. Madhava, Vasudeva, Purusottama, Vijaya, te Mukunda počeli su pjevati pjesme u raznim zanosima.

Tada je Prabhu završio svoje zabave u Nadiyi i po želji svoje majke krenuo živjeti u Nilacalu. Gadadhara je isto tako otišao živjeti tamo u to vrijeme. Uključio se u služenje Sri Tota Gopinathe. Mahaprabhu bi vrlo često posjetio Svojeg dragog prijatelja Gadadharu te bi Se zanio raspravljajući o Sri Krsni. Hram Sri Tote Gopinathe smješten je blizu oceana na Yameshvaru.

Kada je Gospodin Caitanya putovao u Vrindavanu, Gadadhara, ne mogavši podnijeti odvojenost od Njega, htio je isto ići no Mahaprabhu ga je podsjetio na njegov zavjet Ksetre-sannyase (sa kojom je morao uvijek ostati u Sri-Ksetri služeći Sri Gopinathu) te ga je poslao natrag.

Sri Gadadhara Pandita redovito bi recitirao Srimad Bhagavatam a Sri Gaurasundara, i Njegovi pratioci bi slušali.

Tada bi se netko mogao zapitati, ako je Gospodin Caitanya spoj Radhe i Krsne, gdje je potreba za pojavom Gadadhare Pandita?

Odgovor na to pitanje je da je bilo objašnjeno da je Mahaprabhu Krsna u potrazi za vjernom naklonošću Radhe prema Krsni. Sri Gadadhara Pandita predstavlja tu osobnu bhavu, i zato se pojavio da bi bio na strani Mahaprabhua da mu pomaže u njegovoj potrazi. U ovom objašnjenju, Gadadhara daje drage volje svoju čistu ljubav Gospodinu Gaurangi.

Također je bilo objašnjeno da je Krsna ukrao Radhinu bhavu te se pojavio kao Mahaprabhu, Radha i Krsna zajedno. Gadadhara predstavlja ono što je ostalo od Radhe nakon što je Krsna ukrao njenu bhavu. Na purnima tithi (puni mjesec) ne postoji mogućnost viđenja pojave niti Sri Radhe niti Sri Krsne, no kada se Božanski par sjedini kao Sri Caitanya Mahaprabhu, ta se pojava u svijetu pojavljuje na Purimu u Navadvipi.

Sri Gadadhara Pandit pojavljuje se na mladi mjesec i napušta svijet istog dana. Mladi mjesec znači da mjeseca nema - tamni mjesec ili Amavasya tithi. Isto se tako pojavljuje na zemlji koja sliči pustinji, suhoj i neiskorištenoj za razliku od bujnog korita rijeke Gange u Navadwipi.

 
Najnovije
Oglasi
Aktualno
Galerije
Komentari
Prijava ::
Vaišnavski kalendar
Ankete ::
Kada ste zadnji puta naučili napamet novi stih iz šastra?
(28 glasova)
Ovih dana
Nedavno
Odavno
Odavno, i ne sjećate se
Nikada
     
Društvene mreže ::
Slijedi portal.iskcon.hr na Twitter-u
Statistika posjeta ::
Trenutačno je 18 posjetitelja online
 
Vi ste 524. posjetitelj danas i 4589. posjetitelj u posljednjih 30 dana (unique visitors).
 
Ova stranica pogledana je 1636 puta.
 
Sponzori ::
ISKCON official ::
Vanjski linkovi ::