Članci
Kalendar najava
Najave
Novosti
Galerije
Oglasi
Pojmovnik
Dokumenti
Kalendari
Trenutak inspiracije ::
Inteligentna osoba ne uživa u izvorima bijede, koji nastaju dodirom s materijalnim osjetilima. O Kuntin sine, takvi užitci imaju početak i kraj i mudar čovjek ne nalazi u njima zadovoljstvo.
-- Bhagavad-gita 5.22 --
Članci ::
Članak, objavljeno: Ned, 29.04.12. 21:13
 

Pojava Gospodina Caitanye Mahapraua

 
Piše: Devarsi Narada das
 
 
Na molbu Revati mataji, koju sam kasno vidio, želio bih reći neke manje ili
više poznate stvari o pojavi Gospodina Sri Krišna Caitanya Mahaprabhua.
Možda izgleda kao kasno, jer Gourpurnim je prošao, no za ovakve
transcedentalne teme nikad nije kasno s aspekta vječnosti, jer u tom smislu
nema ništa kasno, ili prerano - sve je transcedentalno vječno i blaženo...

Ovaj članak će biti u stilu malog kviza. Iznijet ću neke činjenice, a vi
dragi čitatelji imate tjedan dana da odgovorite na pitanje. Nemoj te se
sramiti, slobodno pišite i recite vaše mišljenje!

Dakle, Božanska Osoba s manifestira u dva oblika: prakaša i vilasa.

Gospodin Krišna manifestira svoje prakaša oblike da bi provodio Svoje zabave
i Njihova obilježja su potpuno jednaka Njegovim. Npr. kada je Gospodin
Krišna oženio 16 108 kraljica u Dvaraki, učinio je to u 16 108 prakaša
ekspanzija. Slično se ekspandirao u istovjetne prakaša oblike i u rasa plesu
da bi u isto vrijeme plesao sa svakom gopi.

No, kada kada se Gospodin manifestira u svoje vilasa oblike, oni se ponešto
razlikuju po svojim tjelesnim obilježjima. Npr. Gospodin Balarama je prva
vilasa ekspanzija Gospodina Krišne, a četvororuki oblici Narayana na
Vaikunti su ekspanzije Balarama... Nema razlike između tjelesnih oblika
Gospodina Krišne i Gospodina Balarame, osim što je boja Njihove puti
različita. Slično tome, Sri Narayana ima četiri ruke, dok Krišna samo
dvije... Dakle, Gospodinove ekspanzije koje manifestiraju takve tjelesne
razlike nazivaju se vilasa-vigrahe (ekspanzije).

Pitanje je: KOJOJ EKSPANZIJI PRIPADA ŠRI CAITANYA MAHAPRHU? PRAKAŠA ILI VILASA?


Molim da svoje odgovore pišete kao komentar na ovaj tekst. Hvala, a odgovor
stiže za tjedan dana.
 

Povezano:

Komentari:

Jagannatha Misra d - Komentar, objavljeno: Pon, 30.04.12. 15:58

gaurahari

:) Devarshi je uvijek triki, pa tako i ovaj put. Navodi nas na tanak led nudeci 2 opcije, pa tako ne biram niti jednu od dvije ponudjene opcije. :) Mahaprabhu je paripurna-avatara, tj potpuni avatar, nije expanzija i ne spada niti u vilasa, niti u prakasha a bogami niti u svamsha rupa avatara. On se takodjer naziva i -avatari- tj izvor svih ostalih inkarnacija i expanzija.
u svakom slucaju zanimljiva tematika i dalo bi se pisati nadugacko i nasiroko...
dasa jmd
Devarsi Narada d. LOK - Komentar, objavljeno: Pon, 14.05.12. 18:34

Odgovor

Hvala na vašim odgovorima. Pogodio je Jagannatha mišra prabhu. Točan odgovor je - GOSPODIN CAITANYA MAHAPRAHU JE SAM KRIŠNA. ON NIJE NITI PRAKAŠA, NITI VILASA EKSPANZIJA. GOSPODIN SRI KRIŠNA CAITANYA MAHARHU JE SVAJAM-RUPA (prvobitni Gospodin koji se dalje ekspandira).

Nadam se da ste uživali u ovom transcedentalnom kvizu, možda nešto i naučili,
ili jednostavno uživali u slatkom ponavljanju onoga što itekako dobro znate.

ys drnd

ps. Hvala i Lili Purusottami prabhu na zanimljivom komentaru, no što se tiče
izjave "kažu acarye..." moram napomenuti da sam izjave o Krišninim prakaša
ekspanzijama koristio iz Šrila Prabhupadinih knjiga točnije iz CC Adi 1. Ne
kažem da spomenute "acarye" nisu u pravu, nego želim naglasiti da je naš
Acarya Šrila Prabhupada dao objašnjenje. Naravno da mnoge zabave u sebi nose i više lila, pa tako sigurno da postoji objašnjenje i za tvoj primjer.
Najnovije
Oglasi
Aktualno
Galerije
Komentari
Prijava ::
Vaišnavski kalendar
Ankete ::
Kada ste zadnji puta naučili napamet novi stih iz šastra?
(34 glasa)
Ovih dana
Nedavno
Odavno
Odavno, i ne sjećate se
Nikada
     
Društvene mreže ::
Slijedi portal.iskcon.hr na Twitter-u
Statistika posjeta ::
Trenutačno su 73 posjetitelja online
 
 
Ova stranica pogledana je 2052 puta.
 
Sponzori ::
ISKCON official ::
Vanjski linkovi ::